سازمان ملل برای شهید رئیسی مجلس یادبود می‌گیرد سردار سلامی: شهید رئیسی معیار یک رئیس‌جمهوری کامل بود موسوی: امیرعبداللهیان نقش بزرگی در تجدید روابط ایران با کشور‌های جهان داشت رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق: عزت و کرامت شهید آیت الله رئیسی در مراسم تشییع او، دو چندان شد حضور گسترده مردم شهر ری در تشییع پیکر شهید موسوی+ فیلم مراسم تشییع پیکر شهید مالک رحمتی در مراغه آغاز شد تداوم حملات وحشیانه هوایی و زمینی رژیم صهیونیستی به غزه (۴ خرداد ۱۴۰۳) استقبال از پیکر شهید مالک رحمتی در مراغه+ فیلم سه سرباز آمریکایی در منطقه اسکله شناور غزه زخمی شدند (۴ خرداد ۱۴۰۳) بایدن به حکم بازداشت نتانیاهو واکنش نشان داد گزارش ستاد کل نیروهای مسلح از حادثه بالگرد رئیس جمهور منتشر شد پادشاه بحرین: خواهان عادی سازی روابط با ایران هستیم ویدئو | سکوت یک دقیقه‌ای مجمع عمومی سازمان ملل به احترام شهدای خدمت (۳ خرداد) شهید رئیسی در برابر دشمنان و منافقین یک عنصر پولادین و راسخ بود ویدئو | سردار رادان: شهادت می‌دهم رئیسی، رئیس‌جمهوری بود که ارزش‌ها برایش مهم بود نه رای ویدئو | استقبال ویژه فرزند شهید مدافع امنیت محمدرضا اسداللهی از پیکر شهید آیت‌الله رئیسی در مشهد «جمهور» در ادامه راه «شهید» جبلی: صداوسیما در تدارک مناظره‌های ریاست‌جمهوری است حضور دیپلمات‌ها در مراسم تشییع شهید جمهور در مشهد خادم‌الرضا به مشهدالرضا(ع) رسید (۳ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

انتقاد وزیر صهیونیستی از آمریکا | از حقوق بشر صحبت نکنید

  • کد خبر: ۱۸۱۴۷۷
  • ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۶
انتقاد وزیر صهیونیستی از آمریکا | از حقوق بشر صحبت نکنید
وزیر تندرو کابینه اسرائیل گفت امریکایی ها بعد از کارهایی که در افغانستان و عراق انجام دادند نباید با ما درباره حقوق بشر صحبت کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، "بتسلیل سموتریچ" وزیر امور مالی اسرائیل و از چهره‌های تندرو مذهبی یهودی با انتقاد شدید از امریکا از این کشور خواست بعد از کار‌هایی که در افغانستان و عراق انجام داده؛ اسرائیل را درباره حقوق بشر نصیحت نکند.

او این مطلب را در مصاحبه با رادیو ارتش اسرائیل مطرح کرد و گفت تساهل با امریکا گران تمام می‌شود.

وی این موضوع را در واکنش به افزایش انتقادات دولت امریکا از کابینه اسرائیل مطرح کرد.

سموتریچ مدعی شد: هیچ کشوری اخلاق گراتر از اسرائیل نیست. هیچ ارتشی اخلاقگراتر از ارتش اسرائیل نیست.

این وزیر اسرائیلی با انتقاد از حملات به سخنان اخیر وزیر امنیت ملی اسرائیلی درباره شهرک نشینان اسرائیلی ادامه داد: هر کسی که به ما در جهان حمله می‌کند؛ منافق است.

ایتمار بن غفیر وزیر امنیت ملی اسرائیل به تازگی گفته بود شهرک نشینان اسرائیلی در کرانه باختری بیش از فلسطینی‌ها حق رفت و آمد دارند. این سخنان با انتقاد شدید مقامات امریکایی و اتحادیه اروپا روبه رو شد.

سموتریچ وزیر دارایی و از چهره‌های تندرو مذهبی اسرائیل ادامه داد: هیچ امتی مثل ملت یهودی وجود ندارد که پاکیزه‌ترین شیوه را برای جنگ با تروریسم داشته باشد. من درباره امریکایی‌ها و کار‌هایی که در عراق و افغانستان انجام دادند صحبت نمی‌کنم، اما آن‌ها نباید درباره حقوق بشر ما را نصیحت کنند. نباید ارتش اسرائیل یا رهبران سیاسی اسرائیل را نصیحت کنند. این نفاق بی حد و مرز است.

دولت فعلی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، تندروترین و راستگراترین کابینه تاریخ اسرائیل به شمار می‌آید. شماری از چهره‌های افراطی، مذهبی و ملی گرای یهودی در این کابینه حضور دارند که از جمله می‌توان به سموتریچ (وزیر امور مالی) و بن غفیر (وزیر امنیت ملی) اشاره کرد. در این کابینه، روابط میان اسرائیل - امریکا به بدترین وضعیت رسیده است و برای اولین بار شاهد انتقادات علنی و تند مقامات دو طرف علیه یکدیگر هستیم.

جو بایدن رئیس جمهور امریکا پیش از این از کابینه نتانیاهو انتقاد کرده و وزیران آن را تندرو نامیده بود. او گفته بود: نظرات برخی اعضای دولت نتانیاهو درباره شهرک سازی در کرانه باختری بخشی از مشکل است. دولت نتانیاهو شامل تندروترین افرادی است که در عمرم دیدم منظورم از زمان گولدا مئیر تاکنون است".
گولدا مئیر نخست وزیر چهارم تاریخ اسرائیل است که بین سال‌های ۱۹۶۹ تا ۱۹۷۴ در این سمت بود.

بایدن همچنین گفته بود: وزیر دارایی اسرائیل "بتسلئیل سموتریچ" و وزیر امنیت ملی اسرائیل "ایتمار بن غفیر" بخشی از مشکل کرانه باختری اشغالی هستند. کل اسرائیل هم اکنون در کرانه باختری نیست. همه مشکل، اسرائیل نیست، اما بخشی از مشکل هستند به ویژه آن‌هایی که در دولت اسرائیل هستند و می‌گویند هر جایی بخواهیم می‌توانیم مستقر شویم. آن‌ها حق ندارند اینجا (کرانه باختری) باشند".

در نخستین واکنش به سخنان جو بایدن، وزیر امنیت ملی اسرائیل (ایتمار بن غفیر) گفته بود بایدن باید درک کند که اسرائیل بخشی از آمریکا نیست. بایدن باید بداند ما ستاره‌ای در پرچم امریکا نیستیم. چرا من تندرو هستم؟ چون معتقدم شهروندان اسرائیل باید از خود دفاع کنند؟پرچم امریکا دارای ۵۰ ستاره به نشانه ۵۰ ایالت است. منظور وزیر اسرائیلی این است که اسرائیل ایالت امریکا نیست.

همچنین در گذشته وقتی اعتراضات ضددولتی در اسرائیل به اوج رسید برخی رسانه‌های اسرائیلی مدعی شدند امریکا به صورت پنهانی از اعتراضات ضدنتانیاهو حمایت می‌کند. در آن زمان هم وزیر دادگستری اسرائیل گفته بود دولت امریکا از اعتراضات ضددولتی در اسرائیل حمایت می‌کند. این اعتراضات علیه طرح تغییرات قضایی در اسرائیل است.

همچنین در فیلم فاش شده که توسط سایت اسرائیلی "والا" منتشر شد وزیر دادگستری اسرائیل در صحبت با شماری از یهودیان می‌گوید یکی از دلایل ناکامی در تصویب طرح اصلاحات قضایی، حمایت دولت امریکا از اعتراضات بود.

پیش از این هم یائیر لاپیید نخست وزیر سابق اسرائیل و رهبر فعلی مخالفان هشدار داد به دلیل اقدامات کابینه فعلی اسرائیل و طرح اصلاحات قضایی، اسرائیل امریکا را از دست خواهد داد.

منبع: عصر ایران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->